RSS


Категорії статей: Стиль та імідж ;

Уніформа

Уніформа
Уніформа

Слово «уніформа» завжди мало більше негативний відтінок. Уніформа - це значить все під одну гребінку, індивідуальності нуль, плюс колірна гамма похмурого відтінку, яка до тогож дає на обличчя тінь, червонувату або і того гірше - синю. Уніформа у всі часи з моменту своєї появи була необхідністю, є в ній потреба і зараз. Багато хто плутає поняття «уніформа», «спецодяг», «корпоративний одяг». Спецодяг відрізняється від інших тим, що виконує в основному захисну функцію. Спецодяг призначений для працівників складів, персоналу на виробництві. Корпоративний одяг - це обличчя компанії на відміну від тилу, одягненого в спецодяг. Корпоративний одяг інколи називають уніформою, але все-таки між ними є видима різниця.

Якщо в солідній компанії співробітники носять однакові галстуки або шийні хустки, підкреслюють свою приналежність до фірми за допомогою аксесуарів з корпоративною символікою, то ми назвемо це швидше корпоративним одягом, встановленим правилами дресс-кода. Якщо ми приходимо в ресторан, де нас обслуговують офіціанти в однакових костюмчиках, в жилеті і з метеликом, то це назвемо уніформою. Різницю зрозуміти деколи складно. Чим корпоративний костюм не уніформа? А чим уніформа не спецодяг? Напевно, дуже швидко наше суспільство попало зі світу з уніформою в реальність з настільки широкою різноманітністю назв одягу, в якому можна працювати, що так і не асимілювалося до кінця.

Уніформу носять стюардеси, провідники в поїздах, працівники банків, готелів, ресторанів - всі ті, хто за службовим обов'язком повинен працювати з клієнтами, не втрачаючи при цьому свого обличчя і представляючи щонайкраще обличчя компанії. Тому найважливішою особливістю уніформи є її чітка посадка на тіло і настільки ж строге несення всіх аксесуарів, які на ній можуть бути передбачені. Галстук, шарфик, хустка, головний убір, шпилька, фартух - все це повинно сидіти бездоганно. Кроки управо, вліво, криво, навскіс, звичайно, не приведуть до розструлу, але зіпсують враження не стільки про співробітника, скільки про місце, куди клієнт прийшов отримати певний сервіс. З тієї ж причини компанії не повинні купувати уніформу оптом, аби потім з милом натягувати її на нестандартних співробітників чи допускати, аби одяг бовтався. Єдиний колір і дизайн форми - ще не гарантія успіху підприємства.

Для пошиття уніформи часто звертаються до одних і тих же кольорів, фаворитами з яких є бордовий, темно-синій, класична комбінація чорного і білого. Інколи удаються до насиченого зеленого. Жовтий і помаранчевий - це сигнальні кольори, які не годяться для обслуговування клієнтів. Також небезпечним може бути червоний в яскраво-червоному варіанті - вам же не потрібний знервований і невгамовний клієнт. Втім, такі кольори дозволені, якщо вони досить припилені, тьмяніші, і не б'ють в око: не апельсиновий, а теракотовий, не криваво-яскраво-червоний, а бордовий, не салатовий, а глибокий смарагдовий. Але і дуже блідих тонів слід уникати - вони викликають асоціацію з лікарняними халатами і навівають відчуття деякої хворобливості.

Уніформа
Уніформа
Уніформа

Уніформа
Уніформа

Уніформа

Дизайн уніформи також продиктований сферою, в якій співробітникам доведеться її носити. Якщо співробітник не пов'язаний з фізичною активністю і має бути лише обличчям компанії (адміністратор, ресепшіонист, головний менеджер, працівник банку), то його можна зціпити строгішими рамками, надівши на нього вузький жилет, метелика, строгий галстук, брюки із стрілками для чоловіків, спідницю-олівець для жінок. Якщо йдеться про актив, наприклад, офіціант або співробітникі громадського харчування на роздачі - необхідно враховувати умови роботи. Їх одяг має бути досить просторим і бажано, без зайвої атрибутики.

На противагу смутній уніформі, існують і досить розвеселі її варіанти, властиві в основному ресторанам з певною тематикою. При відкритті пивного ресторану, компанія може одягнути своїх дівчат-офіціанток в пишні спіднички і блузи з шнуруванням.

Уніформа сьогодні далека від безбарвного, безликого радянського одягу. Вона може бути стильною і красивою, особливо якщо компанія розуміє всю її значущість і не економить на своєму іміджі і гарному настрої своїх співробітників і клієнтів.