RSS


Категорії статей: Історія моди ;

Мода 40-х років - революційний стиль післявоєнної епохи

Мода 40-х років - післявоєнна епоха
Мода 40-х років - післявоєнна епоха
Мода 40-х років - післявоєнна епоха
Епоха сорокових років XX століття була чітко розділена на дві половини Другою світовою війною: перша половина десятиліття прошла під знаком втрат і позбавлень військових років, проте друга ознаменувалася справжньою революцією в моді - чи не значимішою, ніж революція, колись влаштована легендарною Коко Шанель.

Йдеться про знамениті колекції New Look, представлені французьким кутюрье Крістіаном Діором. Вони до сих пір залишаються не лише символом нової надії післявоєнної епохи, але і зразком для наслідування, до якого регулярно звертаються багато сучасних дизайнерів.

Мода Другої світової війни

Зрозуміло, в роки Другої світової війни жінки вже не могли дозволити собі ультрамодний одяг - відразу з кількох причин. По-перше, жорстока економія буквально на всьому, якої вимушені були дотримуватися всі втягнуті у військові дії країни, позначилася на повсякденному житті жінок - системою купонів яка була введена у ряді країн Європи і США. Це обмежувало купування не лише одягу, але навіть їжі. Більш того, в цілях економії матеріалів і фурнітури на початку сорокових років, в самий розпал Другої світової війни, в США і Великобританії були введені особливі закони, що обмежували творчу свободу дизайнерів, - віднині їм наказувалось випускати виключно практичні моделі і економити на тканинах.

Немає нічого дивного в тому, що буквально за пару років найпоширенішим одягом не лише в армії, але і в цивільному суспільстві стала військова уніформа - її можна було побачити не лише на чоловіках, але і на жінках. Строгі військові костюми жінки надівали, навіть вирушаючи в кінотеатр або ресторан, підкреслюючи свою приналежність до армії і готовність жертвувати всім заради перемоги.

1 червня 1941 року у Великобританії була введена система купонів, що торкнулася і одягу. Аналогічна система трохи пізніше, в 1942 році, почала діяти і в США. У Великобританії, прагнучи до економічного застосування матеріалів, ввели заборону на використання «зайвих» прикрас одягу - гудзиків, кишень і навіть ниток! Британським дизайнерам довелося діяти строго в рамках програми військової економії, проте навіть в настільки складну для модної індустрії епоху знайшлися таланти, що зуміли задовольнити потреби жінок в стильному одязі. В результаті з'явилася особлива «військова» колекція, куди увійшли 34 предмети жіночого одягу - найекономніших з точки зору виробництва і пізніше офіційно схвалених Міністерством торгівлі Великобританії.

Одяг, представлений британськими дизайнерами, слідував загальному тренду мінімалізма, обумовленого війною: плечі були строгими, квадратними, спідниці - короткими, використання тканин - мінімальним. Створюючи такий одяг, дизайнери економили на всьому - і навіть на гудзиках, число яких було зведене всього лише до трьох.

Нова ера і New Look

12 лютого 1947 року став знаменним днем для світу моди: Крістіан Діор представив свою першу колекцію жіночого одягу сезону весна-літо 1947 в салоні Christian Dior на авеню Монтень. Що цікаво, спочатку представлені Діором дві лінії носили назви «Corolla» і «Eight», а під назвою «New Look» увійшли до історії колекції від Кармел Сноу яка очолювала компанію Harper’s Bazaar . Влучно і чітко описавши колекцію як «новий образ», Сноу, тим самим, стала «хресною матір'ю» легендарного New Look.

Нові образи, запропоновані Крістіаном Діором, разюче відрізнялися від строгого мінімалізму військових років: пишні, довгі спідниці, підкреслені груди, тонка талія - класичний силует «пісочного годинника», доведений до елегантного максимуму.

Мода 40-х років - післявоєнна епохаМода 40-х років - післявоєнна епохаМода 40-х років - післявоєнна епохаМода 40-х років - післявоєнна епоха
Мода 40-х років - післявоєнна епоха
Мода 40-х років - післявоєнна епоха
Мода 40-х років - післявоєнна епоха
Мода 40-х років - післявоєнна епоха
Мода 40-х років - післявоєнна епоха

Зрозуміло, таке екстравагантне і абсолютно безрозсудне, на думку більшості, витрачання тканин Крістіаном Діором привело до справжнього скандалу - власті США і Великобританії розкритикували непрактичні творіння Діора. Проте критика не зупинила багаточисельних прихильниць New Look: зовсім скоро в елегантних платтях з колекції Діора почали з'являтися навіть королівські особи. Популярність New Look ознаменувала кінець епохи військової економії - услід за Діором новому тренду почали слідувати і інші європейські дизайнери. @ed

По матеріалам womenclub.ru