RSS


Категорії статей: Персоналії ;

Мадонна - грішниця із стилем

Мадонна
Мадонна
Мадонна
Мадонна
Мадонна
Мадонна
Мадонна
Мадонна
Мадонна
Мадонна

Кумир поколінь і, безперечно, найвпливовіша представниця світової музичної сцени з самого початку своєї зоряної кар'єри взяла на себе сміливість стати обличчям декількох поколінь і по праву заробила титул головної ікони сучасного стилю. Мадонну (Madonna) одночасно люблять і ненавидять, її зводять в культ і предають анафемі. Її знають і люди похилого віку, і діти, одне її ім'я на обкладинці здатне в десятки разів підняти тираж газет і журналів - і, мабуть, немає на світі людини, байдужої до її персони.

Мадонну не можна назвати власницею відмінного смаку і зразковою модницею. Вона у фешн-світі, швидше, схожа на Колумба - із самого початку відкривала нові границі стилю і примушувала оточуюючих повірити в них.

Мадонна Луїза Вероніка Чікконе (Madonna Louise Veronica Ciccone) з'явилася на світ 16 серпня 1958 року в невеликому американському містечку Бей-сіті, штат Мічіган, в сім'ї франко-канадки і вихідця з Італії. Вона з дитинства мріяла танцювати і тому умовила батька і мачуху-домробітницю, з якою із самого початку не змогла налагодити відносин, послати її вчитися в балетну школу. Рано покинувши отчий будинок, 19-річна Мадонна поїхала у пошуках щастя до Нью-Йорка, де кілька років буквально боролася за виживання, підробляючи в їдальнях, барах, маловідомих театральних трупах. "Я приїхала до Нью-Йорка з 35 доларами в кишені. Більше у мене з собою нічого не було. Це був найсміливіший вчинок, який я зробила в житті", - любить розповідати одна з найбагатших зірок шоу-бізнесу сьогодні.

Відправившись в турне з французьким артистом Патріком Ернандесом (Patrick Hernandez) як підтанцьовка, Мадонна познайомилася з музикантом Деном Гілроєм (Dan Gilroy), власне він відкрив їй перші двері у великий і принадний світ шоу-бізнесу. Саме через нього її перші записи - легкі і нехитрі диско-замальовки - потрапили до продюсерів, які, у свою чергу, запропонували їй випустити дебютний альбом.

Власне, продюсерів на той момент цікавили не стільки пісні юної Мадонни, скільки її незвичайна і помітна манера одягатися і подавати себе. Мереживні топи, рвані джинсові спідниці і "варені" брюки-капрі, сітчасті колготки і масивна біжутерія на чолі з гігантським хрестом, випалене пергідролем крохмально-біле волосся і неодмінні шкіряні кепі за лічені місяці після появи відеокліпа на пісню "Like а Virgin" в ефірі музичних телепередач стали невід'ємними атрибутами молодіжного іміджу, а Мадонна була проголошена символом покоління 1980-х. Альбом негайно став платиновим і не покидав перші рядки хіт-парадів довгий час, а Мадонна почала експлуатувати свій образ і далі, додавши до варених джинсів шкіряні косухи, металеві заклепки на чоботях і спідні корсети.

Приблизно в той же час Мадонна вперше з'явилася з живим виступом на церемонії вручення винагород MTV Music Awards, шокувавши всіх присутніх ультрасексуальним вбранням з широким шкіряним ременем, що став її фірмовим аксесуаром в середині 1980-х.

Під кінець десятиліття вже титулована зірка, яка за чотири останні роки встигла вийти заміж і розвестися з молодим тоді актором Шоном Пенном (Sean Penn) і зайняти лідируючі позиції на перших сторінках світської хроніки, шокувала світову громадськість новим відеокліпом на пісню "Like а Prayer", де з'явилася із стигматами і палаючими хрестами у вівтаря. Збуджені настільки різким випадом на адресу церкви католики по всьому світу на чолі з Ватиканом офіційно засудили співачку, а компанія Pepsi, яка незадовго до виходу кліпу підписала з Мадонною найбільший в історії рекламний контракт, була вимушена зняти з ефіру дорогий рекламний ролик, що супроводжується скандальною піснею.

У 1990 році Мадонна відправилася в світове турне "Blond Ambition" - найскандальніше і найсуперечливіше в її кар'єрі. Познайомившись до того моменту з ведучими французькими кутюрье і зарекомендувавши себе по обидві сторони океану у якості найскандальнішої і найепатажнішої фігура світу моди, Мадонна активно використовувала свій імідж для подальшого завоювання прихильників. Тур був приурочений до виходу альбому "I'm Breathless" і його найпопулярнішого синглу "Vogue", що до цих пір вважається неформальним гімном найбільших світових тижнів моди. Сценічні костюми до турне "Blond Ambition" для Мадонни створив особисто Жан Поль Готье (Jean Paul Gaultier) - до того моменту вже близький друг і улюблений дизайнер співачки (у 1992 році Мадонна брала участь в показі новій колекції Готье і шокувала гостей голими грудьми, затягнутими в комбінезон на підтяжках в стилі садо-мазо). Серед робіт Готье для "Blond Ambition Tour", що увійшов до історії як найвідвертіше і найбезсоромніше (Мадонна імітувала мастурбацію прямо на сцені) шоу співачки, - знаменитий корсет-бюстье з конусоподібними чашками з позолоченого атласу, який вважається і до цього дня найвідомішим вбранням Мадонни.

У 1992 році Мадонна заснувала свій власний звукозаписуючий лейбл Maverick Records, а також компанію по випуску фільмів, книг, телепередач і мерчандайзінга Maverick, затвердивши себе в статусі самодостатньої бизнесвумен. Першим продуктом, який вийшов під маркою Maverick, стала книга провокаційних і відвертих фотографій "Sex", знімки для якої зробив найближчий друг-фотограф Стівен Майзел (Steven Meisel). Одночасно з книгою вийшов альбом "Erotica", найпровальніший, до речі, номерний диск Мадонни. Не дивлячись на погані відгуки і невеликий тираж, сингл з альбому "Rain" і знятий на нього відеокліп свою місію виконали. Молоді прихильниці Мадонни негайно перефарбували волосся в чорний колір і стали носити коротку андрогинну стрижку - точнісінько як у поп-зірки, яка співає під дощем.

В кінці 1993 року вона відправилася в чергове світове турне. "The Girlie Show" явило світу нову Мадонну - в образі домінатрікс, жінки-вамп, затягнутої в лаковану шкіру і хльостаючою по голих торсах красенів-чоловіків. Через рік вийшов альбом "Bedtime Stories" - запропонувавши на деякий час заховати в далекий кут шафи спокусливі корсети і сітчасті легинси, Мадонна запрошує в свій будуар, одягається в більш жіночний одяг - довгі атласні плаття-халати, іспанські плаття з пишною спідницею, дамські капелюшки і класичні закриті жакети. Відчувши своє дорослішання, що збіглося, завдяки щасливому випадку, з бурхливим романом (під час щоденної пробіжки в Центральному парку в Нью-Йорку співачка познайомилася зі своїм майбутнім фітнес-тренером і бойфрендом Карлосом Леоном (Carlos Leon), Мадонна вперше пізнала радість материнства. Дочка Лурдес Леон (Lourdes Leon) народилася в жовтні 1996 року, майже одночасно з виходом на екрани музичної драми "Евіта". З дитинства небайдужа до кіно, Мадонна знялася в 22 фільмах, проте єдиною по-справжньому серйозною її роботою стала роль аргентинської першої леді Еви Перон, що принесла співачці премію "Золотий глобус".

Десятирічна історія сучасної моди від Мадонни почалася з гіперуспішного диско-альбома "Ray of Light" - справжнього прориву як для музичного, так і для модного світу. Індійська тема, оспівана у відеокліпі на пісню "Frozen", - штучно нарощене довге волосся, тимчасові татуїровки з сакральним сенсом по всій поверхні рук і ніг, довгі шовкові плаття і піраміди позолочених браслетів - майже на рік завоювала серця і розуми модниць як в Європі, так і в США. Тату-салони, які пропонували подібні послуги, різко підвищили свій оборот відразу після виходу відеокліпа на телеекрани.

Продовжилася мода на Мадонну в 2000 році - восьмим номерним альбомом "Music" з ковбойською темою, чобітьми-козаками, широкополими капелюхами з телячої шкіри і картатими сорочками. Два роки опісля вийшов "American Life" і чергове світове турне з солдатськими шинелями і антиіракськими гаслами, після чого Мадонна вже в образі заміжньої консервативної британки (в кінці 2000 року вона вийшла заміж за англійського режисера Гая Річи (Guy Ritchie), народила йому сина Рокко (Rocco Ritchie) і переїхала жити в особняк під Лондоном) стала відвідувати крупні світські раути і займатися добродійністю. У 2005 році вона разом з іншими головними героями музичної сцени виступила в лондонському Гайд-парку на найбільшому добродійному фестивалі "Live 8", виконавши свій ранній хіт "Like а Prayer" в білосніжному костюмі-трійці. Кучерява білява Мадонна в білосніжному вбранні, яка обіймає перед багатомільйонним натовпом прихильників, жертву голоду з маленької африканської країни, таким чином остаточно попрощалася із скандальним минулим і проголосила нову еру свого іміджу.

Гучне повернення на перші рядки чартів сталося з виходом пластинки "Confessions on а Dance Floor" в 2005 році - услід за нею в магазинах модних вуличних марок все частіше стали з'являтися блискучі легинси, топи з кристалами і пайетками, облягаючі перламутрові боді і диско-комбінезони. Костюми для концертів на підтримку альбому, як і для туру "Blonde Ambition", співачці створював Жан-Поль Готье. За словами модельєра, його паризькому ательє навіть довелося працювати наднормово, аби встигнути закінчити всі костюми до старту гастролей. Широкі білі блузи, вельветові облягаючі брюки і костюми брюк з яскраво-рожевого атласу і сатину "Дюшес" підкреслили накачану спортивну фігуру співачки і породили нову хвилю чуток про її "тісну дружбу" з пластичними хірургами. Терновий вінець і розп'яття, що послужили сценічними декораціями, знов викликали неадекватну реакцію церкови по всьому світу - навіть в Москві концерт Мадонни був під загрозою через різко негативні заяви представників Російської православної церкви.

На обкладинці одинадцятого по рахунку альбому "Hard Candy", випущеного 2 роки тому, Мадонна сфотографована Стівеном Кляйном у вінтажному корсеті Dolce&Gabbana, створеному для неї італійськими модельєрами ще в середині 1980-х років. А концертне турне "Sticky&Sweet", яке з успіхом пройшло на всіх світових континентах, було наповнене блискучими тріко і корсетами від Роберто Каваллі (Roberto Cavalli).

Період активної співпраці з провідними європейськими модельєрами завершився тріумфальною рекламною кампанією для одного з найавторитетніших модних будинків світу Louis Vuitton, в рамках якої 50-річна Мадонна стараннями Марка Джейкобса (Marc Jacobs) і Стівена Кляйна виглядає щонайменше удвічі молодше за свої роки.

Головний же успіх стилю Мадонни - в її секретній зброї - стилісту Аріанне Філліпс (Arianne Phillips), що беззмінно працює із співачкою з 1990-х років. Завдяки її гострозорому оку і неймовірному відчуттю часу і тенденцій деякі вбрання Мадонни увійшли до історії світової моди - наприклад, строкате циганське плаття Gucci, яке мале беззаперечний успіх на прем'єрі її документального фільму "I am because we are" на нью-йоркському кінофестивалі Tribeca або вінтажне декольте Chanel на кінофестивалі в Каннах.

Сьогодні Мадонна, що знов повернулася до Нью-Йорка після розлучення з Гаєм Річи, повна нових ідей і великих планів на майбутнє. Невичерпне джерело енергії і модних ідей, за її власними словами, готують їй ще 50 років нових відкриттів і досягнень!